Pomoc: Alkoholizm, Lekomania, Narkomania; Forum : Czy Bez Alkoholu Życie Może Być Normalne - Pomoc: Alkoholizm, Lekomania, Narkomania; Forum

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Czy Bez Alkoholu Życie Może Być Normalne Jak pojmuję normalność życia bez alkoholu lub innych uzywek

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   AndrzejK. 

• PipPipPipPipPipPipPip
  • Grupa: Members

Napisano 23 luty 2015 - 21:08

12 lat temu bez żalu rozstałem się z alkoholem. I muszę przyznać, że przez większość czasu czuję się zupełnie normalnie wśród "normalnych ludzi", to znaczy takich, którzy korzystają z alkoholu.
Kiedyś jako bardzo młody człowiek byłem zafascynowany ludźmi, którzy nadużywali alkoholu lub innych środków zmieniająch świadomość.
Dziś sam jestem muzykiem, wydawać by się mogło, że jeśli ktoś, kto ma artystyczną duszę, kiedyś lubił smak i działanie alkoholu, to po rozstaniu z nim przynajmniej będzie czuł jakiś żal lub tęsknotę, nostalgię... U mnie to na przestrzeni lat pojawiło się tylko kilka razy.
Gdy osoby bliskie lub moi przyjaciele spożywają alkohol, nie czuję, aby mi tego brakowało, nie czuje sie od nich inny dlatego że nie piję.
Moje życie bez alkoholu jest zupełnie normalne, spożywanie alkoholu nie musi być wytyczną normalności. Chciałbym dowiedzieć się co myślą inni na ten temat

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Marek 

• Wyświetl blog
  • Grupa: Moderators

Napisano 23 luty 2015 - 22:12

Rzeczywiście tak jest. Życie normalne dla mnie to życie na trzeźwo. Własnie codzienność, dbałość o siebie i innych, brak pośpiechu, zastanawianie się nad swoim postępowaniem itp., doje mi poczucie normalności. Gdy piłem chaos był moją normalnością. Akceptuję wybory innych, ale też otaczam się ludźmi którzy potrafią szanować moje wybory. Nie jestem inny. Jestem trzeźwy ale gość, a nawet półtora gościa.

Alkohol i inne moje uzależnienia dawały mi złudzenie, że wszystko jest w porządku!!!